lördag 28 november 2009

Alla goda ting är tre

Nu är det helg igen! Igår åkte vi till Simrishamn och hämtade hem Kimchi. Jag hade inte fått springa på två dagar så det kändes som om jag hade myror i hela kroppen. På vägen hem körde Matte förbi Borrby strand. Vilken fantastisk sandstrand. Jag och Nisse sprang runt som galningar och sedan svalkade jag mig med ett vinterbad. Synd bara att Matte glömde att ta med sig kameran, för det hade blivit fina bilder.
Jag växer för varje dag som går

Nu är vi tre killar härhemma. Nisse verkar tycka att Kimchi är ganska ok. Men det kanske beror på att Kimchi håller sig lite ur vägen för honom.
Idag har vi varit ute på en tre-timmars promenad. Vi gick till en annan hundrastgård och där sprang jag efter Nisse ända tills han blev arg på mig. Trött blev jag så jag passade på att lägga mig lite och vila i gräset. Trodde jag, när jag hade lagt mig ner upptäckte jag att det var alldeles geggigt, men då orkade jag inte att bry mig. Matte blev inte så glad på mig!
Trött
Lortgrisar
Tur att de hade två tidningar
Sedan vände vi hemåt och Matte tog en Metro-tidning till mig. Jag älskar att bära tidningar. Kimchi ville ta min tidning så då fick Människorna dela på min tidning och sedan visade jag Kimchi hur har skulle göra. Han var faktiskt ganska duktig och spottade bara ut tidningen två gånger innan han fattade vad han skulle göra.
Nisse vill inte bära tidningar i munnen, han tycker att trycksvärta smakar äckligt!
Nu är vi tre supertrötta hundar här hemma, vi ligger däckade i varsitt rum
Lennart

1 kommentar:

  1. Ni är så himla välmatchade ni tre, invid er skulle jag se ännu mer brokig ut än vad jag är, wooho! Nu längtar jag efter snö för nya försök till kamouflage, det går inte så bra med de svarta fläckarna alltid, men skam den som ger sig! Nospuss /Tira

    SvaraRadera