fredag 6 november 2009

En stor, liten kille

Jag undrar varför Matte envisas med att släpa hem en massa hundar hela tiden! Räcker det inte med mig?!?!
Men... vad nu... han tar min Nalle..?

Matte säger att jag ska vara snäll mot honom, Kimchi heter han visst. Han är jättetöntig! Viftar på svansen för ingenting, följer efter Matte överallt och försöker slicka henne i ansiktet hela tiden. Det värsta av allt är att JAG måste ha munkorg på mig hela tiden, för det verkar som om Människorna tror att jag ska äta upp honom. Tror de inte att jag ser skillnad på en liten äcklig hund och riktig mat?Nej, Det förföljer mig....
Bra, följ efter Lennart istället
Han kanske blir roligare när han blir större?
Vad glor han på?

Kimchi sprang efter en fågel när vi var i Hundrastgården, det tyckte jag var kul. Jag började jaga honom och ni skulle ha sett hur rädd han blev. Han sprang och gömde sig under bordet och jag skällde lite på honom för att han skulle komma fram. Det tyckte Lennart var jätteroligt, så han var tvungen att komma för att hjälpa till att skrämma ut det där lilla blekansiktet. Då blev Matte arg på oss och sa att 'det är ju konstigt vad bra ni kommer överens helt plötsligt'.
Det har hon ju rätt i, jag glömde nästan bort att jag inte gillar den där tönten Lennart, men plötsligt framstår han ju som världens bästa polare i jämförelse med Kimchi.Till och med bättre att gå och lägga sig tillsammans med Lennart än att behöva komma i närheten av den där lilla äckliga saken!
Idag var det valp i hela lägenheten och Lennart låg i min säng. Jag var framme och glodde lite på honom för att se om han skulle flytta på sig. Det hjälpte inte. Matte sa till mig att jag faktiskt kunde lägga mig bredvid Lennart eftersom halva sängen var tom. Vad tror hon om mig? Skulle jag dela säng med Lennart? Aldrig! Jag gick en runda i lägenheten men Kimchi försökte lägga sig överallt där jag kollade. Gick tillbaka till sängen och funderade en stund, hm Lennart eller Kimchi. Lika bra att pallra sig upp i sängen, dit kommer han ialla fall inte. Flytta på dig Lennart!
En trött valp är en bra valp!

Jag hoppas inte att Matte kommer hem med fler hundar nu, då får jag ett nervsammanbrott och Husse också
Nisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar