söndag 2 augusti 2009

Sommaren med Kimchi

Nu har vi inte bloggat på länge! Vi har varit på semester på landet i flera veckor och Matte orkade inte hjälpa oss med datorn. Men här kommer lite bilder från vår "semester". Fast Matte säger att det inte blir mycket semester med en liten huligan till hundvalp i familjen.
Så här har i haft det ialla fall:
Kimchi provar den lilla hundrastgården
Tjohopp! Jag ska också bli kapplöpningshund när jag blir stor!
En trött valp är en bra valp!
Sedan åkte vi till landet i Stockholms skärgård. Kimchi tycker att det är ganska tråkigt att åka bil. Men efter en lång dag så var vi äntligen framme
Kimchi har hittat ett bra 'bo' i trappan....
Vad har du däruppe? Jag vill också se!
Jag undrar vad det är?
Blött!
Små hundvalpar fick sova i soffan
På skogspromenad

Kimchi fick följa med på små skogspromenader. Vilken latmask, Människorna fick bära honom mesta delen av tiden, puh
Trött efter promenad
För att det skulle bli rättvist så fick även stora hundar sova i soffan
Vi kommer!
Favoritkaninen
En dag fick vi varsitt tuggben

Bra att han har lärt sig konster, men han behöver väl inte utöva dem PÅ mig?
Kimchi fick äta jättemånga gånger varje dag, ändå var han tvungen att sno min mat också :(
Äntligen lite lugn och ro

Två veckor går väldigt fort. Plötsligt var det dags att åka hem till Skåne igen. På vägen hem stannade vi i Tranås hos mormor och morfar. Vår kusin Tennis var där. Han verkade tro att Kimchi var en tjej och skulle jucka på honom hela tiden. Jag hjälpte till att försvara honom genom att putta undan Tennis när han blev för jobbig, men som ni kan se på bilderna här nedanför så klarade sig Kimchi ganska bra utan min hjälp!
Låt bliiiiiiii mig
Stark i benen
Valptänder är inte att leka med....
Akta min Lillebror
Håll dig bara till mig så är det lugnt

Igår blev det ett besök i Hundrastgården. Där träffade Kimchi en liten amstafftjej som var lika gammal som han. Sedan kom Jeanette med Gänget och syrran 'Bebis'
Syskonkärlek
Kimchi har hittat en bästis

Sedan var det dags att åka till Camilla och Micke. Kimchi ska bo där tills han blir lite större. Fast Matte har lovat att jag ska få träffa honom ofta!
Kimchi bekantar sig med Malli
Har du en roligare leksak?
Tre små kompisar
Idag har vi varit och hämtat Nisse! Han blev superglad när vi kom. Nu är allt som vanligt igen. Kanske Kimchi bara var en dröm?!
Skönt att vara hemma som vanligt igen
Det var allt för den här gången
Lennart

1 kommentar: