tisdag 29 september 2009

Barnvakt

Jag har fortfarande ont i tassen. Den började läka fint, men så kunde jag inte låta bli att slicka lite på den när den skulle lufttorka och efter det har det inte läkt som det ska.
Matte tog ialla fall bort stygnen igår och nu hoppas vi att det ska bli bra igen.

I söndags fick vi plötsligt fint besök här hemma. Jeanette skulle åka till Danmark och tävla med Baloo så hon undrade om vi kunde passa Bebis ett tag. Självklart sa jag! Jag tycker ju att Bebis är jättesöt och jag erkänner att jag är lite kär i henne. Hon luktar mycket godare än den där lilla äckliga brorsan som jag har, Kimchi.
Släpp ner mig!

Bebis nosade runt nyfiket hemma hos oss och när hon hoppade upp i sängen så passade jag också på att smyga mig upp. Hon busade med Matte och jag försökte pussa henne lite på nosen, men då började hon att sprattla.
Jag vill också vara med och pussas
Killarna spanar efter kaniner och Bebis spanar efter pinnar
Det blev en härlig promenad i höstvädret och Matte åkte med oss till en hundrastgård ett par gånger för att Bebis skulle sova gott.
Jag var framme och spanade lite på henne när hon sov i soffan, hon luktar ju så gott, men hon var inte så intresserad, men för att Nisse skulle förstå att hon är min tjej, så passade jag på att kissa lite på Mattes tvätt som hon just hade burit upp från tvättstugan....
Hittade en fin pinne till slut
Mysigt att sova i soffan

Sedan fick Bebis åka hem till sig, det var kanske lika bra, för det blir så himla jobbigt att vara trevlig mot en tjej hela tiden. Nisse behöver jag ju inte göra mig till för och Kimchi försöker jag bara hålla mig undan ifrån.
Lennart


1 kommentar:

  1. Tack Lennart och alla andra i bostaden också förstås för att lilla Bebisen fick vara hos er när vi for till Danmark :o) Hördu Lennart vi hoppas alla på att du snart blir av med det onda i tassen så det kan bli lite Greyhoundbus :o))) Jätte Kram till er alla från oss

    SvaraRadera