fredag 10 juli 2009

Inbrottstjuv

Jag tror att vi har fått en inbrottstjuv på besök!
Allting började igår när vi skulle åka hem från Landet. Vi åkte åt helt fel håll, inte alls mot Skåne. Vi kom fram till Harbo och det där stället där de har minihundar. Jag var bajsnödig men Husse var bara ute med mig en kort stund och sedan fick jag vänta i bilen.
Jag väntade jättelänge och efter ett tag kommer hela familjen ut till bilen med en av de där minhundarna. Vi fick hälsa lite och han hoppade och skuttade hela tiden. Sedan hoppade jag in i bilen igen och när jag ligger därbak i min bur så hör jag att den där lilla saken är med i bilen! Jo, hör för han skriker som om vi hade kidnappat honom.
Vem är du, lilla hund?
Måste han göra allt som jag gör?Läskigt väder ute

Till slut somnade han och vi körde hemåt. På vägen stannade vi i Tranås hos Mormor och Morfar för lite middag och bus i trädgården. Det är tur att jag är så snäll, för han håller på och klättar på mig hela tiden. Men när han ställde sig på bakbenen och försökte tutta på mig då fick jag nog. Jag sa till honom att sluta och då la han sig platt på marken och pep. Konstig filur!

I köket la jag mig på favoritkudden och plötsligt kommer den där lilla saken dragandes med ett litet tuggben och ska ligga på min kudde.

Måste han trängas?
Eh, hur gick det här till?
Härskar-hunden
Vi kom hem till Lund nästan mitt i natten och gick en kvällspromenad. Den lilla hunden, jag tror att han heter Kimchi för alla ropar Kimchi, Kimchi hela tiden, fick följa med. Han är liten, trasslar in sig i kopplet och piper hela tiden så promenaden tog sin lilla tid. Sedan fick jag äntligen gå och lägga mig.
Två sjusovare

Han sov nästan hela natten, jag hörde att Matte var ute med honom vid fyratiden. Sedan sov vi tills det var dags för mig att åka till Veterinären. Jag tycker inte om att åka till Djursjukhuset. Det händer alltid så läskiga grejor där. Men idag tittade bara en tjej på mig en stund och sedan fick vi åka hem och äta frukost. Senare idag har en Människodoktor tittat på mitt ben, och jag hörde att de sa något om att sticka nålar i benet på mig. Det låter farligt..?!?!?!

Kimchi har burit alla leksaker till bädden och sover själv utanför på golvet

Den där lilla Kimchi var fortfarande kvar när jag kom hem. Han kanske inte är en inbrottstjuv ialla fall. Människorna säger att han bara ska stanna ett tag. Bra, då kanske jag får tillbaka mina leksaker igen.
Lennarts bädd är också mysig

Lennart

2 kommentarer:

  1. Oh har ni hämtat hem lille mannen nu :o)
    Vad gulliga dom e när dom ligger ihop :o)

    SvaraRadera
  2. ÅHHH! han är ljuvlig! och så söta de är när de bara vill vara nära nära storesyskon sådär, som det mest självklara någonsin <3 Hur länge blir han hos er nu? :)
    /Sanna

    SvaraRadera