fredag 3 juli 2009

Tur och retur

Idag blev det ytterligare en dag på Djursjukhuset. Vi blev väckta tidigt på morgonen av att Veterinären ringde och berättade att de inte hittade några fel på mig. Jag ska gå med skenan på i drygt en vecka och om det inte blir bättre så ska de öppna mitt ben och se om de kan hitta vad som är trasigt.
Matte tyckte inte att min skena var så bra för mig. Jag gick snett och haltade mer än tidigare, så Matte var rädd att jag skulle få andra skador så hon envisades med att vi skulle få komma in till på återbesök för att eventuellt ta bort bandaget.
Efter tre timmars väntan fick jag träffa en annan Veterinär som tog med mig till ett operationsrum. De bytte skena utan att jag behövde bli sövd. Jag fick en mycket mindre skena så nu går jag mycket bättre.
Lennart Piraten grillar på innergården

Det blir nog inget besök i Simrishamn alls imorgon. Det är alldeles för varmt och stressigt. Och Husses och Mattes semesterplaner måste snabbt göras om för att hinna med sjukbesök och avhämtning av valpar!

Men det är tur att de är så snälla och tar hand om mig i första hand


Lennart

1 kommentar:

  1. Jag som pirat gillar looken Lennart! /flirt från Tira
    (matte hejar på tillfrisknandet)

    SvaraRadera