söndag 22 mars 2009

Årets första träning!


Idag har vi varit på kapplöpningsbanan i Simrishamn!
Först fick vi sitta i bilen och vänta, vänta, vänta
Matte och Husse skulle hjälpa till med att fixa banan inför våren och sommarens höjdpunkter
De jobbade och fixade, käkade korv (vi fick INTE smaka) och till slut var det vår tur.
Först fick Lennart prova på en raksträcka. Han sprang ganska bra.
Jag fick vänta en stund till. För varje gång jag hörde eller såg haren så ville jag bara springa, men Husse fattade inte det så jag försökte hoppa, skälla och dra omkull honom för att komma fram till haren. Tyvärr var han starkare än jag...
Sen var det äntligen min tur. Jag fick springa ett helt varv! Sen blev man trött må ni tro.
Det var ganska fuskigt för på slutet fick Lennart springa en gång till.
Kanske i och för sig beror på att han måste lära sig att springa på banan. Jag behöver inte lära mig för jag är en stor kille som redan har mitt "körkort", en springlicens.
Jag hoppas att vi får åka till banan snart igen!
Nisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar