måndag 23 mars 2009

Lennart hos doktorn


Idag blev plötsligt allting jätteläskigt!
Dagen började som vanligt. Matte gick upp tidigt och gick ut med oss. Sedan när vi skulle åka iväg så fick jag åka med själv i bilen. Jag tyckte att det var lite konstigt att inte Nisse skulle följa med.
Sedan kom vi fram till ett stort hus i Malmö, och plötsligt kände jag igen lukten. Jag var här för några veckor sedan när Nisse fick en stor spruta i nackskinnet. Då trodde jag att jag skulle svimma trots att det inte var mig de stack.
Tänk om det var min tur nu :(

Vi kom in i väntrummet och jag tyckte det var jätteläskigt. Fast det fanns många hundar och katter att titta på. Sedan fick vi gå in i ett litet rum, jag flåsade och ville inte lägga mig ner.
Efter en stund kom det in två tjejer. De luktade lite konstigt men verkade rätt ok. Plötsligt började den ena tjejen att klämma på mig. Det gick väl an tills de plötsligt lös med en lampa rätt in i ögat! Hur kul är det? Jag blev ju helt blind efteråt.
Sen tittade de i mina öron och klämde på magen och drog i mina ben.

Efter ett tag gick tjejerna ut ur rummet. Jag fick vara kvar, tur att Matte stannade med mig.
Sedan kom de tillbaka och pratade med en massa konstiga ord med Matte. Jag fattade ingenting.
Vi fick vara kvar i rummet ett tag till. Då blev jag trött och la mig på golvet.
Sedan blev allting snurrigt för mitt huvud började att skaka jättemycket när jag låg på golvet. Det har hänt förut men då har det bara skakat lite.
Jag blev lite ledsen, men jag är en stor kille nu så jag grät inte

Matte blev lite orolig och hämtade tillbaka den där tjejen som klämde på mig. De tittade länge på mig, fast jag blev inte bättre för det.
Till slut tröttnade de väl att stirra på mig för de gick ut och så kom det in en liten tjej som skulle ta blodprov i mitt ben. Tur för dem att jag var tvungen att koncentrera mig på att hålla huvudet stilla, för jag märkte knappt att de stack mig i benet.
När de var klara fick jag ett stort plåster på benet. Den lilla tjejen gav mig godis. Det smakade som det godis jag får hemma.

Till slut sa Matte att vi skulle åka. Hon skjutsade mig till Husses jobb. Ganska skönt att få ligga på filten och vila tillsammans med Nisse.

Jag tror de sa att jag skulle få komma tillbaka, fast kanske till det stora Djursjukhuset i Helsingborg. Undrar vad de ska göra när de ska röntga mitt huvud..?

Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar