söndag 14 juni 2009

Fullfjädrad Kapplöpningshund

Bildbevis

Vilken dag det har varit idag! Jag måste först bara berätta att när vi kom hem i onsdags kväll efter mitt första licenslopp så tyckte Matte att jag hade varit så duktig, och Nisse hade ju ont i benet, så vi fick ligga i Människornas säng en stund. Det var jättemysigt! Jag somnade med en gång!

Men det var då det. Idag har vi tagit det lugnt hela förmiddagen. Människorna var trötta efter ha suttit uppe alldeles för länge inatt med några kompisar och lika många vinflaskor.
Lennart har värmeuppladdning inför Licenslopp nummer 2

Sedan åkte hela familjen iväg till banan i Simrishamn. Jag blev som vanligt jätteglad av att komma dit.
Vilket håll ska den här sitta på?
Lennart har fullt fokus
Nisse väntar tålmodigt på sin tur

Jag fick ta på mig en nummerlappströja. Lite uppvärmning, på med munkorgen och in på banan.
Cool kille före start

Idag satte Matte in mig i boxen. Jag gick in och ställde mig ordentligt på plats. Husse satte in Lilo (premiär för honom att starta hund) och Pia hade med en av sina killar.
Låt haren gå!

Jag fick en kanonstart igen och kämpade mig upp till ledningen.
Lennart kämpar sig till ledning
Efter halva loppet kom Pias hund upp jämsides och gick förbi mig, men då kämpade jag mig tillbaka så att vi låg jämsides. På upploppet drog dock båda de andra hundarna ifrån mig men jag var ändå jättenöjd och glad när vi kom fram till Haren.

Matte var jätteglad och jag fick så himla mycket beröm. Micke som hade dömt sa direkt att, Grattis, nu har du en tävlingshund!

Husse startade Nisse på en kort distans. Han börjar få rutin på det där nu.
Matte övar på att gå med tre hundar inför Kimchis ankomst

Nöjda och glada åkte vi tillbaka hem till Lund. Nu har jag ätit kvällsmat och ska sova gott hela kvällen. Matte sitter i köket och smider planer för när och var jag ska få göra min tävlingsdebut. Men det får bli ett senare bekymmer, just nu är jag bara nöjd med att ha tagit min licens och få lov att springa med de stora hundarna.
En mycket trött och nöjd Lennart

Till sist en liten bild på åtta hungriga små matvrak som i helgen fick flytta ut i hundhuset.
Stor middag för många små magar - Kimchi tvåa från vänster

Soliga hälsningar från Lennart

2 kommentarer:

  1. Jeanette & huliganerna i Landskrona14 juni 2009 kl. 13:49

    SUPER GRATTIS TILL LICENSEN :o) Härligt.... Du vet väl om att det finns Östersjö pokalen den 4:e ;o) Starkt jobbat grabben nu är det start fältet som gäller :o)

    SvaraRadera
  2. Jätte Grattis till tävlings licensen. Å va kul att husse börjar bli hundkapps biten också.. Ler.. En handlerlicens till honom. Ler..

    SvaraRadera