tisdag 9 juni 2009

Nissarna på jobbet

Idag har vi varit med Husse på jobbet. Husse kallar oss hundar för Nissarna, det kanske passar bra när man är lite hjälpreda på jobbet?

Nissar på jobbet, kanske inte så flitiga?

På lunchen kom Matte och hämtade oss för en lite Pick Nick på Limhamnsfältet. Jag fick springa lite tillsammans med några andra hundar. Jag har varit lite hängig sedan vi kom hem från dagiset men idag var det roligt att springa igen. Bäst att visa att jag är duktig när jag får vara lös. Jag kom fint när Matte ropade på mig att det var dags att gå hem.

När vi kom hem kunde vi knappt köra fram till vårt hus. Det var poliser som stod och dirigerade trafiken och utanför oss var det fullt med cabbar, lastbilsflak och traktorer med vagnar. Det var en massa människor som skrek, visslade, spelade jättehög musik och krossade glas =(

Vi gick in och Matte försökte arbeta lite men det gick knappt i allt oväsen. Efter ett tag krånglade vi oss ut till bilen och for iväg för att hämta Lillmatte. Vi fick vänta i bilen medans Mattarna handlade till lägerskolan som Lillmatte ska åka på imorgon, men sedan fick vi åka till Hundrastgården. Idag smög jag på Nisse och gjorde mina vanliga små attacker på honom. Men han ville inte busa. Det var tråkigt väder så vi stannade inte så länge. Hemma var det lika fullt utanför vårt hus och nu var det ännu fler bilar och människor utanför skolan mittemot vårt hus. Matte sa att det är tur att de bara tar studenten en dag per år, undrar vad hon menar med det?

Nu är Husse ute och sopar glassplitter från vår vanliga kisserunda. Jag ska vila för jag tror att det ska bli licenslopp för min del imorgon kväll. Håll tassarna alla läsare!

Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar