tisdag 16 juni 2009

Grodan Boll

Vi har varit hos Mormor och Morfar!
Igår efter jobbet åkte vi med Matte till Tranås. Där bor vår Mormor och Morfar. När vi kom fram tog vi en promenad till Brukshundsklubben. Där brukar vi få springa (i påskas jagade vi påskharar där). Mormor höll oss och så skulle vi springa efter Matte. Jag sprang först och Lennart skulle springa efter mig, men han lyckades smita ut ur sitt halsband så jag hörde att han sprang strax bakom mig. Det hördes verkligen för han sprang och grät eftersom det gjorde ont i hans ena ben. Han stannade innan han kom fram till Matte och det var lite synd om honom så vi gick hem igen efter det.

Det är ganska skönt att vara i Tranås. De har en liten men mysig trädgård som vi får ligga i. Lennart hittade en stor groda som han sprang och jagade. Det är fjantigt tycker jag, jag låg mest och solade.
Nisse vill komma in
Döda, döda, döda
Är du död nu?

Idag var Matte på kundbesök i Eksjö, då fick vi vara hemma med Morfar. Sedan var det dags att åka tillbaka till Lund igen. Matte hade nog bråttom hem, för det gick himla fort, men skönt att komma hem igen.
Nisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar