söndag 28 juni 2009

Lantliv och nattliga äventyr

Vi har varit på ridsemester i Mullsjö! Eller Husse och Matte har ridit och vi har mest haft en lugn och avkopplande helg i lantlig miljö och med mycket sol!
Matte hade tid att busa med mig mellan ridturerna
Voff, voff!
Vad är nu det här? Undrar vem som var mest nyfiken?
Hejsan Kompis
Mattes häst hette Mysak
Vi hade det också ganska Mysikt
Grabbarna Grus har däckat i soffan efter en hård kväll.....
Matte och Mysak
Husse och Kajsa
Svalkande böljor

Husse och Matte brukar åka och rida varje sommar tillsammans med Dennis och Hanna. Då hyr man stuga med häst och bor med de 'egna' hästarna utanför stugans hage.
Hundar är också välkomna som tur är. Jag tycker om att vara bortrest med Husse och Matte, då får man sova i deras säng. Det är jättemysigt, även om de tar lite mycket plats.

Ikväll har vi träffat mina kompisar Baloo, Itas, Sessan och Pip. Vi var i Barsebäck och sprang i vattnet. Det var jätteroligt. Jag har inte sprungit på länge för jag har ju haft ont i benet. Då är det mycket extra energi och spring i benen. Vi var tvungna att åka ganska sent eftersom det inte skulle vara några andra människor på stranden. Det var väldigt långgrunt och väldigt blött blev det när vi tokrusade och plöjde fram genom vattnet. Jag har nog aldrig sprungit så mycket i hela mitt liv. Uj, vad kul vi hade =)
Vackra Itas

Det bästa som hänt på länge

Nu ska jag sussa, för imorgon är det en ny arbetsvecka
Lennart

1 kommentar:

  1. Ja det får vi göra om snart igen :o)
    Vi är helt slut här hemma, helt underbart var det. Ha det bäst tills vi ses igen

    Kram från oss alla i Landskrona :o)

    SvaraRadera