söndag 21 juni 2009

Midsommarfirande

Midsommar måste vara årets bästa helg!
Efter en hel, jättelåååååång dag i bilen, så kom vi äntligen fram till Landet.
Här vaktar vi!

Det är så skönt att vara på Landet! Vi får vara lösa nästan hela tiden. Den här gången ville jag inte bada.
Lennart spanar in utsikten

På Midsommarafton så gick jag runt och kollade lite i köket. Jag hittade två tårtor på ett bord. Hm, två, det måste ju innebära att en är till mig?!
Jag käkade upp så mycket jag kunde. Det var det godaste jag någonsin har ätit =)
Lennarts framfart på tårtan.....
Jättenöjd Lennart efter tårtkalaset....
Sedan fick Matte snabbt baka en ny tårta. Den var visst till gästerna som skulle komma och inte till mig....
På eftermiddagen kom det en massa gäster. Människorna gjorde ett jättesmalt och konstigt träd som de reste upp i trädgården. De har så mycket konstiga saker för sig.
Vad gör de..?
Husse och hans kompanjon Dag, har äntligen bestämt vad båten ska heta. Matte kom på att eftersom det är en Smaragdbåt, så kunde den ju heta Midori, vilket betyder Smaragd fast på Japanska. Sagt och gjort, på eftermiddagen var det dags för ett båtdop. Husse hade hittat en flaska Midori på Systembolaget och det krossades flaska och skålades i Midoridrinkar och så fick båten ett namn till slut.
Vad gör ni därute på bryggan?
Husse döper båten till Midori

Sedan har vi bara haft det lugnt och skönt på landet i flera dagar. Idag skulle vi åka hem och då tog vi en tur förbi Uppsala, Björsbo
Vi skulle tydligen kolla in några mycket små hundar. Jag har aldrig sett så små hundar förut. Matte lyfte upp en och sa att det var min nya Lillebror. Jag trodde det var jag som var Lillebror?Han var ganska tråkig och luktade konstigt. Undrar vad man har dem till?
Ska han vara sådär liten?
Hjälp, vad han luktar konstigt

Nu är vi äntligen hemma i Lund igen. Nu måste jag vila mig efter mitt livs bästa helg!
Lennart

1 kommentar:

  1. Jag sparade min köksrejd tills efter midsommarn...men jag nådde inget så gott som tårta utan fick leka lite med några gamla löstepåsar istället. I både hallen och köket! Sen mådde jag lite konstigt resten av dagen, fick väl i mig några teflingor och mina ögon ville inte stänga sig ett dugg! Mådde du konstigt efter tårtan Lennart? Nosgnuss från Tira!

    SvaraRadera