torsdag 11 juni 2009

Levande byte

Lugn dag med hemarbetsplats. Matte hade besök av sin chef och de satt och pratade hela förmiddagen. Vid lunch fick vi gå ut och sedan fick vi följa med Matte på kundbesök.

Ikväll åkte vi till Pias pensionat för Husse glömde min Biabädd där. Ett tag blev jag lite orolig att de skulle lämna oss där men nu var det bara Matte som kikade runt på Pias hundstall.
Hon fick nästan med sig GUNsan hem, men jag hörde att Husse sa att Matte inte fick ta hand om fler hundar nu.

Sedan åkte vi till St Hans Backar för lite backträning. MEN först fick Nisse springa en liten runda utan koppel och sedan gjorde Människorna misstaget att släppa loss mig. Jag spanade lite och plötsligt fick jag syn på något som såg spännande ut. EN KANIN! Jag for iväg efter kaninen, den skuttade in bland några buskar och jag jagade efter. Jag hörde att Matte och Husse visslade på mig men jag hade INTE tid att lyssna.

Lennart spanar efter kaniner!

Kaninen hoppade ner i ett hål, väldigt förargligt för jag kunde ju känna lukten av den hela tiden. Till slut tröttnade jag och gick fram till Matte och satte mig fint framför henne.

Sedan gick vi till den låååånga uppförsbacken. Matte sprang före och när hon var nästan på toppen så släppte Husse Nisse. Han sprang jättefort och när han var halvvägs uppför backen släppte Husse äntligen mig. Vi sprang allt vad vi kunde fram till Matte och fick mycket beröm.

Tillbaka till bilen, lite vätskeersättning och sedan hem för kvällsmat.

Vilken härlig dag! Lennart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar