onsdag 10 juni 2009

Halvvägs i mål

Jag har gjort det! Idag klarade jag det första delmomentet på vägen mot licens =)

Vi kom till banan som vanligt. Jag blev jätteglad över att vara där och hoppade och skuttade glatt runt Matte. En kort väntan i bilen och sedan var det min tur. Idag tog Matte på mig en liten vit tröja med ett stort nummer på. Jag tog snällt på mig den, den märktes knappt så jag brydde mig inte om den.
Vi gick in på banan och Camilla satte in mig i boxen. Jag hörde haren och nu har jag lärt mig att vänta snällt tills dörrarna öppnar sig. Jag låg startberedd och dörren for upp. Gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte att det var en hund på var sida om mig. Vad nu, är det fler som ska ta haren?! Näminsann, den ska jag ha!!
Jag kämpade på som bara den och kom snabbt upp först vid haren. Jag hörde att de andra jagade mig så jag sprang det snabbaste jag kunde. Till slut orkade jag inte mer och då såg jag att Lilo sprang om mig och jag kunde höra Sigge komma upp jämsides. Vi sprang in nästan precis samtidigt i mål och jag kom in som tvåa bara en tiondel före Sigge.
Det var jätteroligt att springa med andra hundar, det krävdes ju att jag tog i lite extra för att komma först till haren.

Nisse fick också springa, men han skadade sig tyvärr på harmaskinen och fick ett stort sår på frambenet. Matte har pysslat om honom ikväll och hon sa att han kanske måste gå till Veterinären. Veterinärer är bra att de finns, de hjälper en så att man fort blir frisk igen.

När vi kom hem så kröp jag upp i Lillmattes säng (hon är ju inte hemma idag) och pustade ut lite.
Nu är jag trött och jättenöjd! Jag hoppas att jag får göra om det igen på söndag
Lennart

PS. Tack till Lilo och Sigge för att Ni ställde upp som stödhundar i mitt första licenslopp

3 kommentarer:

  1. Hurraa! Jag har sett massa andra hundar få springa i grupp sådär, det verkar vara så det ska vara. Själv fick jag inte ens springa efter haren sist vi var vid banan, jag som trodde..efter den långa biten i bilen :( Men jag fick iaf hälsa på massa trevliga människor och hundar :) Hoppas vi får springa ihop någongång, jag ska försöka att inte kika förmycket på dig då! ;)

    SvaraRadera
  2. Krya på sig du storestore förresten!
    /lilla jobbiga Tiran

    SvaraRadera
  3. Jätte GRATTIS till Andra biten Lennart :o)
    Spännande :o)

    Hoppas det inte är så allvarligt med Nisse

    Kram från
    Jeanette med bihang

    SvaraRadera