fredag 3 april 2009

Dagisliv

Idag har Matte packat lite mat och sovsaker till oss som vi ska ha med oss när vi ska till Dagis. Matte ska ut med sina tjejkompisar och fira (?) att hon har fyllt 40 år :)


Jag vet inte om jag tycker att det är roligt på dagis. Jag har bara varit där en gång tidigare, det var lite otäckt men också spännande. Det var många hundar där, en del skällde på mig, det tycker jag inte om.
Men det fanns en massa kul att titta på, en stor rastgård och så hade vi en liten lucka i väggen där vi kunde gå in och ut själva. Det skulle man ha hemma.
Nisse gillar Dagis. Han är van att vara på dagis och har sagt att han tycker att det är skönt att komma hemifrån ibland


Här är det jättevarmt! Det var så varmt att jag knappt orkade röra på mig när vi var i rastgården. Mest orkade jag bara ligga och flämta på marken. Det var en liten svart dvärgschnauzer i rastgården men så fort jag sprang lite så skrek han av skräck. Jättetråkig hund

Så jag jagade Nisse lite ialla fall. Men han verkar fortfarande ha ont i sin tass.

Nu ska vi åka. Imorgon när vi kommer hem ska Ni få läsa om hur det var på dagis
Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar