onsdag 15 april 2009

Tillbaka i vardagen

Så var det slut med påskledigheten för vår del =(

Men samtidigt är det skönt att vara hemma i den välkända miljön, sängen, promenaden, skogen och matskålen

På tal om matskålen; Jag tycker att matransonerna i den här familjen är alldeles för få och för snålt tilltagna. Matte har fått för sig att jag är tjock (eller lätt skulle kunna bli) därför får jag inte äta hur mycket jag vill.
Lillfjanten däremot är alldeles för mager (eller vill inte lägga på sig det minsta) och därför får han jätteportioner med fetto-mat. Han får högproteinfoder med en massa kött och fett i. Ett tag fick jag också äta det, men Matte sa att eftersom jag är så lat och inte rör på mig så blev jag tjock.
Därför fick jag gå tillbaka till det gamla vanliga fodret. Nåja, det hade väl gått an om man bara hade fått lite mer
Varje gång vi ska få mat försöker jag utföra en liten fin dans så att Matte ska förstå att jag är jättehungrig och ge mig mer, jag har aldrig märkt att det funkar.
Dessutom är jag rädd att de ska glömma bort att ge mig mat, så någon timma innan det är dags så brukar jag gå och titta på Människorna med vädjande blick, men inte heller det brukar hjälpa.
'Du får vänta ett tag till' - är en standardkommentar.
Då suckar jag tungt och går och lägger mig i min säng för att de ska tycka synd om mig! Men den enda som tycker synd om mig är jag själv =(

Matfördelning enligt Nisse....
En sak till är nytt; numera får vi Omega3 tabletter i maten för Matte tror att vi skall få fin och blank päls av det. Fast egentligen tror jag att det är för att Skalle-Pär ska få tillbaka pälsen på sin rumpa! Hahaha

Ikväll har vi varit i Skrylle och promenerat 7 km-spåret. Det var varmt!

Vi hittade några konstiga figurer! De såg ut som rådjur, men de luktade ingenting och de sprang inte iväg när vi kom närmare. Scary!!
Nisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar