onsdag 1 april 2009

Liten blir stor

Undrar om jag håller på att bli vuxen?
Idag har jag inte haft lust att göra någonting alls. Imorse åkte Mattarna iväg en stund och när Matte kom hem igen så orkade jag inte ens gå och hälsa. När vi var ute på morgonpromenad så gick jag fint (fast det brukar jag ju göra) och försökte inte ens käka upp ett gammalt tuggummi som jag hittade på trottoaren. Vi mötte några andra hundar som också var ute på morgonpromenad, i vanliga fall brukar jag skutta lite när vi ska hälsa, men idag kändes det helt ok att stå stilla och vifta lite på svansen.
Vi var en stund i rastgården men det var dötrist. Inga hundar att leka med och Nisse verkar ha ont i tassen och trippar bara fram som en gammal gubbe. Till råga på allt så regnade det också.

Tråkigt!


Jag kanske är sjuk? Nä, jag känner mig frisk, men trött.
Det kanske blir bättre ikväll. Men jag tror att det blir ganska trist i em. Vi ska tydligen åka till Helsingborg igen och ikväll ska Mattarna gå och shoppa med sina kompisar så jag förväntar mig en lång stund i bilen. Fast man kan ju lika gärna sova där som här hemma.
Gäsp från en uttråkad Lennart

När vi kom tillbaka från Helsingborg var det full rulle i rastgården. Vi hittade ett par kuliga hundar att titta på. De var lite rädda för oss så det blev inget spring.

Roligt!
En liten gul sak fladdrade förbi min nos. Matte sa att det var årets första fjäril, en citronfjäril. Kanske blir det sommar snart igen?!

Nu är det bäst att vila för imorgon ska vi åka till Kalmar!
Lennart




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar