torsdag 16 april 2009

Med Husse på Jobbet

Dagen började jättebra. När matte vaknade så slapp jag den där jobbiga promenaden och jag fick gå direkt på det viktiga, maten. Sen gick Husse ut med oss vilket han inte brukar göra på morgonen och sedan blev det bara konstigare. När vi närmade oss hemmet och skulle få gå och lägga oss ha det skönt så hände det konstiga saker, lill-matte hoppar in i en bil vi aldrig sett och försvinner, matte står i dörren, men hon hälsar inte ens utan vänder bara och går in. Husse tar istället med oss till den gamla lilla bilen där vi får hoppa in på de vanliga platserna, lillen där bak där man inte ser något och jag får hela baksätet att ligga i. Men husse hade gjort något konstigt med bilen, han hade bytt ut en av framrutorna mot någon gul plast, inte särskilt smart utfört heller, för det låg rester av fönstret i framsätet, tur att jag sitter i baksätet. När vi väl åkte så var plasten dessutom dålig och lät och fladdrade, men vi kom fram till Malmö som jag gissade att vi var på väg till, men det gick väldigt långsamt. Lillen börjar som vanligt gnälla precis innan vi är framme, han är som vanligt otålig vid helt fel tillfällen.
Jag försökte förklara för husse att vi ska gå in på Burger King, men vi går som vanligt in i porten bredvid, in på husses kontor.
Väl på rummet ser jag som tur är att vi fortfarande har var sin filt att ligga på. Första gångerna vi var här så skulle vi dela på filt och då la sig alltid lillen innan mig och i mitten och tog upp hela. Han fuskar alltid när han ska lägga sig och snurrar inte minst tre varv som man måste.
Jag förstår inte riktigt vad Husse håller på med, han pratar bara i telefon och trycker på knappar på skrivbordet, det kan han väl lika gärna göra hemma, jag har sett att vi har knappar på skrivbordet hemma också.
Men ibland får vi gå ut, men inte så där långa stunder som med matte. Husse har hittat en liten gräsmatta vid en kyrka där vi går runt i cirklar tills husse tröttnar och går tillbaka till kontoret. Enda besvikelsen var att någon har hade stulit min favouritstubbe som jag brukar kissa på och ersatt den med en stor hög sågspån, säkert någon annan hund som har fått tagit med sig den hem. Det enda positiva är att det är ganska roligt att gå runt bland så mycket folk, jag får mycket uppmärksamhet och många stannar och tittar, trots att lillen är med, men han kanske inte syns när han går bakom mig, det skulle förklara saken?
Dagen gick ganska snabbt, jag sov mest hela tiden, och sedan var det dags att åka hem. På vägen hem körde husse om möjligt ännu långsammare, fattade han inte att vi skulle hem och äta? Det var nästan så långsamt att lastbilarna och bussarna tutade på oss.
Nu är jag tryggt hemma i min säng igen, jag ska nog be husse om jag inte kan få ta med mig sängen till hans kontor också om vi ska vara där fler gånger.
Nisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar