lördag 4 april 2009

Nytt besök på djursjukhuset


Vårt Hunddagis!
















På promenad







Äntligen hemma! Jag vet inte vad som var värst; att vara på hunddagis eller att få ont i örat.
Det var inte alls roligt att vara på dagiset. Jag var trött och hängig och på morgonen upptäckte Kenneth att jag hade massa gegg i örat. Örat är dessutom fullt med sår.
Jag försökte klia bort det onda men då blev det bara värre.

När Matte och Husse kom och hämtade oss blev jag jätteglad. Nisse och jag stod ute i vår rastgård och när vi hörde bilen började vi yla av glädje.















Kenneth trodde att jag hade öroninflammation!




Matte ringde direkt till Djursjukhuset och vi fick åka in dit senare på kvällen. Jag gillar verkligen inte att vara på Djursjukhuset. Det är så himla läskigt. Allting luktar konstigt och alltid har man ont någonstans när man måste åka dit.


När vi kom fram var kl strax före 18, sedan fick vi vänta och vänta och vänta i 4 timmar innan jag fick träffa veterinären.








Vänta..














och vänta...






och vänta!

Efter 4 timmar fick vi äntligen komma in till doktorn. Hon kollade i mitt öra, tog prover (då skrek jag - veterinären sa visserligen att jag inte skulle dö men jag trodde henne inte) och sedan fick vi åka hem.
Matte blev visst 2700 kronor fattigare..
Eftersom jag ska tillbaka till sjukhuset nästa vecka så får vi svar då
Matte tror att Nisse har bitit mig det är därför mitt öra är så sårigt! Jag tänker inte skvallra på Storebror
Nu ska jag äntligen få sova hemma i min säng
Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar