tisdag 14 april 2009

Livat på Landet!

Vi har haft påskledighet!
Matte säger att vi har haft ovanlig tur med vädret, inte vet jag hur det brukar vara men i vilket fall så gillar jag sol!
Tass-svett....
Inga koppel så långt ögat når :)
Lillmatte Amanda bäddar fint åt oss i skuggan på en av uteplatserna
Sedan kom Dennis och Hanna på besök! De är jättesnälla. Hanna klappar mig nästan hela tiden och dessutom får jag sova i deras säng - fast egentligen är det min säng som de fick låna...
Här försöker Dennis lära Amanda att "kasta macka". Jag tror att hon fick till något slags studs.
Människor har en konstig tradition. De ger varandra en massa konstiga, färgglada ägg och inuti är det fullt med godis. Jag fick inget ägg, då blev jag lite sur. Men Mattes föräldrar gav oss varsitt oxöra i påskpresent! Jag käkade upp mitt direkt, Lillfjanten trodde det var en leksak och började kasta runt med det på gräsmattan. Suck, fast det var nära att jag lyckades sno åt mig hans oxå!
Lillfjanten verkade inte förstå att det bara var ett par plusgrader i vattnet. Han gjorde en massa försök att bada. Fast egentligen tror jag bara att han kom på ett sätt att rymma, han försvann bakom grannarnas brygga och plötsligt var han inne på en annan tomt! Jag vet att man inte får gå utanför tomten om man inte har koppel på sig. Undrar om han någonsin kommer att lära sig det? Fast å andra sidan, om han rymmer kanske jag slipper honom...
Lite roligt blev det när Lillen lurade Husse att bada :)
Han skrek och ojade sig, hehehe

Jag tyckte lite synd om Husse! Men bara lite, man får ju skylla sig själv om man badar på vintern.
Lek med mig då!
Ta mig då!
Bus!
Tjoho!
Vilar lite.
När man har sprungit blir man törstig!
Givetvis hände det en massa saker som Människorna inte lyckades fånga på bild. Nämnvärt; Lilltjuven lyckades sno salami från påskbordet. Lillklanten ramlade i trappan och skrek så jag trodde att han hade brutit benet. Jag har solat jättemycket så jag nästan brände nosen och så har vi haft en massa lata dagar!

Alla kusinerna i trädgården i Tranås!

På vägen hem stannade vi i Tranås hos Mormor och Morfar. På söndagskvällen gick vi till Brukshundsklubben. Just när Matte hade släppt lös mig och fått på mig min munkorg (för att jag inte ska bita brorsan) fick jag syn på 5 (!) påskharar längst bort på ett fält. Jag stack direkt, hörde att Lillkräket var tvungen att springa efter mig som vanligt! Inget roligt får man ha för sig själv. Som vi sprang. Synd bara att munkorgen var på för jag höll på att få tag på en. Lennart verkade inte fatta vad han skulle göra när han kom fram, han bara sprang planlöst. Till slut lyckades hararna försvinna då lunkade jag tillbaka till Matte (som skrek som en stucken gris hela tiden). Trött och nöjd sov jag sedan hela natten!

Tack och hej, den som ändå fick lite leverpastej
Nisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar