torsdag 16 april 2009

En Moster på besök

Igår fick vi besök av Mattes Lillasyster Pernilla.
Undrar om Matte tycker att hennes småsyskon är lika fjantiga som jag tycker att min Lillebror är?? Fast det är ganska trevligt med besök. Det finns ju ett par händer till som kan klappa mig =)

Idag ska vi göra trevliga saker. Härlig skogspromenad, glass på stan (jag får väl som vanligt INTE smaka) och en massa hemmamys. Människorna säger att fredagen är den bästa dagen på veckan för då har man hela helgen framför sig. Jag vet inte om det är så stor skillnad, men det är klart, Människorna har mer tid med mig på helgen. Fast det brukar ju bara sluta med att Matte ska klippa mina klor, borsta mina tänder och hålla på och pilla på en massa saker. Men egentligen tycker jag ju att det är ganska mysigt med uppmärksamhet och snygg blir man ju också.

Idag vaknade jag jättetidigt och var hungrig. Jag märkte minsann att Människorna var vakna, men Husse låtsades att han sov. Matte tjatade på honom att han skulle gå upp för han skulle springa på morgonen. När Husse drog på sig träningskläderna så låtsades jag att jag sov, hårt. Puh, jag lyckades lura honom för som vanligt fick Lillfjanten följa med ut och springa. Skönt att slippa! Det är så himla tråkigt och Husse ska alltid springa så långt. Det är både tråkigt och jobbigt! Men Lillfjanten är så himla lättlurad, han tycker att allting Människorna gör är så fantastiskt roligt! Störd!!

Nisse


Undrar vem den där ljushåriga Människan är som har kommit hit? Hon sover i Lillmattes säng och sitter i mitt hörn i soffan. Hon kanske inte ska stanna så länge?

Imorse var jag och Husse uppe jättetidigt. Vi var väldigt duktiga och sprang en mil. Nytt rekord igen =)
Idag blev jag inte alls trött. Det tyder på att jag är frisk igen. Härligt, då kanske jag får träna på banan på söndag. Hoppas, hoppas!
Vilar lite efter joggingturen!

Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar