onsdag 22 april 2009

Nytt rekord

Där ser du Nisse, jag sa ju att det inte var så farligt att vara ensamma hemma
Imorse lämnade Matte oss tidigt på morgonen. Jag hörde att Nisse fick gå och lägga sig i sin säng, själv hade jag redan intagit favorithörnet i soffan. Matte åkte iväg med bilen och sedan blev allting väldigt tyst. Inte ens Nisse sa ett enda pip på 1 1/2 h - eller kanske ett litet pip, när grannbarnen skulle gå till skolan var Nisse framme och gnydde lite vid dörren.

Allting som syns (och hörs) på filmen i 1 1/2 timma!

Husse hade ordnat så att Människorna kunde spela in allting under tiden Matte var borta. Men tji fick de, så här duktiga var vi!

På lunchen var i i Hundrastgården!


Jag träffade en Labbe och en Westie. Lyckades få till ett bra tag i pälsen på labben, men det gjorde att jag snubblade och kanade på knäna en lång stund. Det blev skrapsår och stora gräsfläckar. Men det var det värt !

Sedan blev det äntligen kväll och vi styrde kosan mot Simrishamn. Allting var jättespännande och när jag hörde harmaskinen så ville jag bara springa till den. Nisse hoppade och skuttade och ganska snart var det hans tur. Han sprang jätte, jättesnabbt. Sedan blev han trött må ni tro. Jag fick vänta jättelänge, men vad nu, jag fick ju inte springa. Bara för at jag hoppade runt på tre ben idag ville Matte inte låta mig springa. Micke klämde på hela min kropp och konstaterade att jag hade ont i vänster yttertå. Det hade jag ju kunnat säga på en gång om någon hade frågat mig!!

Nisse är startberedd!

Sedan var han trött!

Men när alla hade sprungit klart fick jag iaf gå in på banan. Jag fick bita i en död kanin. Den luktade jättegott och jag fick en massa ludd i munnen när jag dödade den ett par extra gånger för säkerhets skull. Matte tyckte att den luktade äckligt.

Gick igenom startboxen några gånger och i ett obevakat ögonblick lyckades jag snappa åt mig kaninen. Jag sprang ut på innerplanen och som hämnd för att jag inte fick springa la jag en korv mitt på gräsmattan, hehehe.

Sedan kom Matte och hämtade mig och så var det slut på det roliga

Ta den då! Vem jag?!
På söndag har min tå läkt, då ska jag springa snabbare än Nisse

Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar