söndag 26 april 2009

En lyckad dag

Nisse, ska vi åka till banan?!

Så var det söndag igen. Idag har vi tagit det ganska lugnt. Matte har allergi och det är mycket pollen i luften just nu. Helst vill hon bara vara inomhus och sova.
Matte kunde inte förstå varför Lennart inte blev bättre i sin tass. Han hoppar omkring på tre ben men när vi går på gräs går han lite bättre. Matte kände dock igen symptomen och började lysa med en lampa på hans tass. Hon pillade en lång stund och till slut fick hon ut en liten, liten glasbit ur hans tass.
Skönt, nu kanske vi äntligen kan komma iväg till banan!
Nisse har har precis kommit ut ur startboxen och börjar jaga den bortflyende haren!
Nisse jagar på in i mot första kurvan!

Jag fick till ett riktigt bra träningslopp! 310 meter på 18,86. En tid som skulle stå sig mycket bra om det hade varit tävling.
Nisse
När man har sprungit måste musklerna varva ner ordentligt.


Idag fick Matte äntligen bort det onda från min tass. Det var bra för då fick vi åka till banan.
Det var jättevarmt i bilen idag. När vi kom fram fick vi kissa och bajsa lite, sedan fick vi sitta och vänta i bilen. Skönt att den stod i skuggan och att vi nu har grindar så att bakluckan kan vara öppen. Efter ett tag kom Matte och hämtade oss. Jag låg som vanligt snällt på min plats medans Matte tog ut Nisse ur hans bur. Men vad nu? Hon bara gick iväg med Nisse. Men jag då???
Jag har aldrig varit ensam tidigare, så jag blev jätteledsen. Jag grät och grät. Jag grät så mycket så att Amanda kom fram och undrade om larmet hade gått i bilen.

Jag hörde att Nisse sprang, och sedan kom Matte och hämtade mig. Jag fick gå runt en stund i solen och värma upp. Jag var jättespänd så det blev svettigt om tungan!
Till slut fick jag hoppa in på banan, även idag satt det en saftig kanin på harmaskinen. Jag fick springa en hel kurva och alla sa att jag knatade på riktigt duktigt.
När jag kom fram till harmaskinen fick jag ett ordentligt tag om kaninen och hade dragkamp en stund innan Matte kom ifatt mig och gick tillbaka till bilen.
Jättekuligt!

Ikväll har jag fortfarande ont i min tass, men nu borde det läka snabbare!
Två gånger till ska jag springa kurvor, sedan är det dags för ett helt varv på banan!
Då ska jag visa dem att jag är bäst
Lennart
Två trötta killar pustar ut efter ett hårt träningspass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar