söndag 17 maj 2009

Återseende och Rekord

OBS!! Dagens bilder har vi lånat från Nisses nya Matte Jessica

Förberedelser för att åka till banan i Simrishamn.
När vi kom till banan förstod jag direkt vad som var på gång. Jag började springa fram och tillbaka för att se om haren var på plats idag.
När vi hade varit där en stund kom plötsligt Nisse åkande i en bil med sin nya familj. Vi blev givetvis glada över att återse varandra, men nu hörde vi haren så vi hade inte tid att hälsa mer på varandra utan var fullt fokuserade på att jaga harar!
Ett kärt återseende för Knäckebröderna!

Först ut på banan var Nisse. Idag var han verkligen taggad och han sprang 310 på 18,59. Det är årsbästa på banan. Kul att se att Nisse är still going strong.
Nisse på målrakan
Årsbästa 18,59 sek!
Sedan var det äntligen min tur. Idag hade Matte flyttat bak oss så att jag fick starta vid grinden, halvvägs ner på upploppsrakan. När jag hörde haren började jag kränga mig för att komma loss från Matte. Jag skällde lite för att hon skulle släppa mig och till slut fick jag börja jaga ifatt haren.
Släpp loss mig!!!!!!!!
Voff. voff, ynk, ynk...
Jag blev så frustrerad av att haren bara sprang iväg före mig, så jag skällde för att den skulle stanna.
Och äntligen ifatt
Där fick jag dig allt!
Mycket stolt och nöjd Lennart

Idag fick jag springa ett helt varv. Matte tyckte att jag var jätteduktig och jag var nöjd med att äntligen få visa vad jag går för
Nästa gång ska vi öva på att starta från boxen också. Sedan hoppas jag att jag ska få sällskap av någon annan hund på banan när jag över mig. Då blir det ju kapplöpning på riktigt =)
Matte pratade vidare med Camilla om de nya bebisarna som föddes den 8 maj. Camilla sa att Matte fick ge den gula valpen ett kennelnamn. Det blev Kimchi.
En liten Kimchi

Jag tycker fortfarande att han ska heta Råger!
Men bara för att det står Kimchi i stamtavlan kan man ju fortfarande kalla honom för Råger. Sista voffet är inte sagt ännu i den frågan.
Kimchi är efter Kerberos Pearl och Alamo Gold. Matte hoppas att han ska bli en lika snabb hund som jag
Nu är det bara Husse och jag som är hemma. Det är skönt med en killkväll!
Godnatt från Lennart

1 kommentar:

  1. Åhhhh Kimchi/Rågers mamma ska visst vara en såndär liten nätt tik säger matte! Hon verkar ha snöat in på sådana, vet inte varför men hennes ögon tindrar extra om någon är liten. Vilken tur att jag bara är lite över 61 cm hög. Fjäskpuss från Tira

    SvaraRadera