lördag 16 maj 2009

Ensam hemma

Idag har jag haft en skön dag!
Igår kväll när vi hade gäster så glömde de bort mig
och trots att jag försökte visa att jag var kissig så var det ingen som kom ihåg mig. Till slut kissade jag på mattan i vardagsrummet för jag var så himla kissnödig. Då blev det fart på Människorna. Fort ut genom dörren for jag och Matte. Sedan kissade jag jättelänge nere på gräsmattan.
Matte tror att jag kan ha fått urinvägsinfektion när jag åt antibiotika mot för mitt bitsår som jag fick av Nisse.


Nisse ja, jag hoppas att han har det bra. Jag har inte hört något från honom på länge nu, så nu börjar jag faktiskt att bli orolig.


Idag gick Matte upp tidigt för säkerhets skull. Jag gjorde en liten fläck i min bädd men sedan kissade jag duktigt när vi var ute.
Efter det blev det frukost och sedan åkte vi iväg till Höör för att titta på när kossorna släpptes ut på grönbete.
Det kan sammanfattas med tre ord; kallt, tråkigt och supertråkigt


Kossor på grönbete


Lennart på grönbete

På hemvägen inträffade dagens höjdpunkt! Då åkte vi till St Hans Backar. Där har jag inte varit sedan jag var liten och ny i Lund. På St Hans Backar finns en massa små kaniner som man kan jaga. Idag fick jag dock gå en stund i koppel men sedan hade vi backträning. Husse eller Matte sprang i förväg uppför en jätte, jättelång backe och sedan släpptes jag efter för att jaga ifatt dem. Jag pinnade på jätteduktigt och blev knappt anfådd. Husse flåsade jättemycket och blev så trött så sedan fick Matte springa istället. Det var jättekul och bra träning (för Människorna).

På kvällen gick Människorna på Bio, jag vet inte riktigt vad det innebär, men jag blev alldeles ensam hemma. Jag var jätteduktig, men vid några tillfällen hörde jag ljud, då gick jag fram till dörren och gnällde- En gång ylade jag lite, för det var ju jättesynd om mig som var alldeles ensam hemma.
Husse och Matte var borta några timmar och när de kom hem blev jag jätteglad

Nu tittar på de film och jag ska sova gott i min Bia bädd hela natten, för imorgon är det söndag och det innebär träning på banan i Simrishamn =)

Lennart

1 kommentar:

  1. DÄR borde jag kommit smygande och gett dig en trevlig överraskning, väl kamouflerad av de större svartvita! Borde! Men är dem inte lite läskiga de där? Du hade nog fått visa mig att det hela var coolers. Puss Tira

    SvaraRadera