tisdag 26 maj 2009

Sommarvärme

Nisse, gå och lägg dig igen!
Imorse gick Husse upp supertidigt för att ta 'Fakiren' till Stockholm.
Nisse trodde såklart att det var morgon och ville gå upp och få mat.
Han fick vänta tills Matte vaknade. Hon gick morgonpromenad med oss, vi fick frukost och sedan fick vi vara själva en stund när Matte skjutsade LillMatte till skolan.

Jobba hemma på förmiddagen och vid lunch tog vi en 6 km runda i skogen. Matte måste nog sluta med att gå långpromenad mitt på dagen. Det börjar bli alldeles för varmt. Jag orkade knappt gå. Till slut var vi klara och fick lite vatten i skuggan av ett träd.
Två svettiga killar pustar ut efter skogsturen.

Ikväll fick vi åka till Hundrastgården. Vi var där i över en timme. Mattarna hade böcker med sig som de läst i. Jag försökte leka med Nisse flera gånger, men han ville inte ens morra eller bita på mig. Konstigt!

Tjolahopp! Lek med mig då!

Jag springer väl lite själv då!
Sällskap

Precis innan vi skulle gå hem kom det en massa hundar som jag har träffat förut. Riesenschnauzern Kaj jagade mig en liten stund. Liiite läskigt var det, men jättekul att springa.
Nu är det skönt att pusta ut på det svala vardagsrumsgolvet
Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar