måndag 25 maj 2009

Vem är jag?

Imorse vaknade Människorna tidigt. Matte skulle iväg på en operation och vi skulle följa med Husse till jobbet på morgonen. Sedan visade det sig att LillMatte var sjuk så vi fick vara hemma och VABA = Vård Av Sjukt Barn.
Matte kom snart hem igen för operationen hon skulle vara med på blev inställd.

Dagen blev lugn och framåt eftermiddagen åkte vi till Skrylle. Idag gick vi 'Hundspåret'. Matte brukar inte vilja gå det för det är lite för kort, tycker hon. Jag fick gå lös nästan hela vägen men Lillfjanten fick gå kopplad. Han är inte lika lydig som jag så Matte vågar inte ha honom lös.
Han fick vara lös en liten stund på slutet, men då matade hon honom med godis hela tiden för att han skulle gå snällt bredvid Matte. Töntigt!

När vi kom hem fick vi några matkulor i en massa vatten. Problemet är ju att det inte går att äta upp maten utan att först dricka upp vattnet.
Någon timme senare var det dags för Kvällsmat och återigen fick jag säkert 1 liter vatten på min mat. Snacka om att bli kissnödig efteråt.
Matte fick gå ut och kissa oss innan hon åkte iväg på sin ridlektion och när Husse kom hem fick vi kissa en gång till. Jag tror att jag kissade i minst 5 minuter...
Matte verkar tro att jag kommer att få coursing thirst om jag inte dricker ordentligt, men det här är ju att överdriva!

Jag har äntligen fått komma hem igen. Det är jätteskönt, men jag är lite orolig att de ska lämna bort mig eller försvinna så jag håller stenkoll på mina Människor. Helst vill jag gå och nosa Matte i knävecket på alla promenader, men då säger hon till mig att jag måste gå och kissa ialla fall.
Det har hon nog rätt i och om jag håller mig på ett koppels avstånd så kan hon ju inte försvinna.
Nisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar