söndag 31 maj 2009

Sololicens

Jag har tagit sololicens!
Idag kom vi till banan i kanonvarmt väder.
I vanlig ordning fick vi vänta lite i bilen innan allt var iordningställt. När banan var springklar så fick jag gå ut först. Jag lyssnade efter Harmaskinen men den fanns ingenstans =(

Jag fick öva mig på att gå in i startboxen och vänta en stund och när grindarna öppnades jagade jag ifatt Stinky - det där kaninskinnet som alla Människor tycker att det luktar så äckligt.
Målrakan

Sedan fick jag vänta en stund till i bilen innan det var min tur igen. På med min nya fina australiensiska munkorg, in på banan, in i startboxen och pang, grindarna for upp med en smäll. Jag sprang hela loppet 511 m på 31,91 sek. Jagade fint och lyckades fixa min sololicens.
Sololicensen är klar!

Nästa gång ska jag få springa ett träningsvarv med Lilo och sedan hoppas Matte att det blir licenslopp på riktigt

Nisse tyckte det var lite trist idag och sprang sitt varv på 32,04. Jag sa ju att jag skulle bli bäst!!

Vi har fått en massa konstiga saker i vattnet och något medel insprutat i munnen, det hjälper nog för idag har jag inte haft svårt att kissa efter loppet. Tack Camilla!
Lennart

5 kommentarer:

  1. GRATTIS LENNART TILL SOLO LICENSEN :o)

    SvaraRadera
  2. Grattis Lennart till sololicensen!
    Jag visste inte att du hade en blogg men nu har jag hittat hit och då hamnar den såklart bland "favoriter".
    Min matte har sett dig som liten valp, gul knubbig och alldeles underbara fina ögon.
    Jag håller alla tår jag har(16st) för att du ska få en riktigt härlig tävlingskarriär. Hoppas självklart att du blir gryyyymt snabb men tjusningen är ändå att få sträcka ut och bara njuta av farten!!
    Lycka till i karriären från storebrorsan Churchill (Efter Winzton - Forrest Fairy)

    SvaraRadera
  3. Hej igen...
    kollade runt lite på bloggen och ser att jag är moster till eran Kimchi.
    Jag heter Reflection och är helsyster med Alamo Gold. Vi är dock ganska olika utseendemässigt, jag är en rätt stor tjej (70cm/30kg) och alldeles svart. Kul att båda era hundar är släktingar med oss här uppe i Gävle. Min matte bloggade lite förut men har bloggen vilande nu. Vll ni se lite foton på era släktngar så kika på http://konichiwas.blogspot.com
    Lycka till med lilla Kimchi önskar moster Reflection(som kallas Luna till vardags)

    SvaraRadera
  4. Och ett grattis igen, till sololicensen! :D

    SvaraRadera
  5. Grattis Lennart till sololicensen. Det va kanon bra att du inte fick några besvär med kisseriet.. Nu är det bara att testa med Lilo nästa gång.. Ha det så bra.. Camilla

    SvaraRadera