söndag 24 maj 2009

Stora hundar och smörgåsbord av kaniner

Imorse sken solen så vi packade ryggsäcken och åkte till Limhamnsfältet i Malmö. I vanliga fall är det en megastor hundrastplats med gröna ytor och hundbad.
Idag var allting avspärrat och iordningställt för Fälttävlan för de där jättestora hundarna som har människor på ryggen.
Cool kille på Internationell Fälttävling för Hästar
Lennart spanar in stora hundar på språng
Grabbarna Grus lapar sol
Plötsligt gick solen i moln och det började regna så smått.
Det var lite kul att titta på de stora hundarna som sprang och hoppade fort, men på slutet blev det riktigt spännande. Någon hade plockat fram en massa små kaniner som gick i koppel, färdigserverade för en greyhound.
Nu blev det fart på mig och Nisse må ni tro. Matte kunde knappt få oss ifrån Kaninhoppningen. Jag kände att jag blev jättehungrig på en liten kanin.
Vad är nu detta?! Kaniner....!!!!!!!!!!
De hoppar ju mitt framför nosen på oss...!!!!

Eftersom det blev kallt och regnigt bestämde Människorna att vi skulle åka hem. Matte hade tänkt att vi fyrbeningar skulle få åka till Bosjökloster och titta på finalen på vinthundsutställningen som arrangerades där i helgen, men vädret var för trist så istället blev det en tur till St Hans Backar och handsläpp i den ca 300 meter långa gräsbacken. Det var också kul.

På valpfronten lite nytt:
Kimchi ligger och trycker uppe i vänstra hörnet av högen.
Kimchi i mitten till höger

Nu har min Lillebror Råger öppnat ögonen. Än så länge är de alldeles blå, hoppas de blir bruna och fina som mina när han blir stor.
Lennart




1 kommentar:

  1. Hej Sabina! Visst är det intressant med genetik och hur färger nedärvs, blev smått lyrisk när jag hittade all fakta :D Forumtråden cirkulerar kring en uppsats om just färger som tydligen ska finnas, skriven av en Gavin Fitzpatrick. har inte sökt vidare efter den ännu. Jag försökte klistra in länken här till tråden, men det verkar inte som man får det här ? :o Hiva hit din mailadress så kan jag maila den, OM du vill läsa mer :) /Sanna

    SvaraRadera