måndag 11 maj 2009

Han borde komma hem snart

Nisse har fortfarande inte kommit hem
Det känns konstigt att gå på promenad alldeles själv med Matte och Husse
Idag var jag med Husse på jobbet. Det var ganska tråkigt. Det som är braigt med att Nisse inte är med var att jag fick dubbla filtar att ligga på.
Vid halv 5 kom Matte och LillMatte och hämtade mig och sedan åkte vi till Hundrastgården

Jag försökte springa lite med Matte men hon är ju inte lika rolig som Nisse. Vi gick runt lite. LillMatte hade med sig en tidning som hon läste. Matte satte sig och tittade på solen en stund. Jag hade jättetråkigt så jag la mig bredvid Matte
Tråkigt att vara ensam!

Efter ett tag kom det ett par hundar, en Riesenschnauzer som var lika gammal som jag och han hade en liten Goldenvalp som sällskap. Jag sprang ett par varv med den stora Riesenhunden Kaj, men han ville bara morra på mig. Sedan kom det en vuxen Goldentik, men hon skällde bara hela tiden. De stora hundarna bråkade med varandra men jag tyckte det var tråkigt, så jag la mig ner och somnade.
Igår när vi var på banan så tyckte alla att Matte skulle skaffa en ny hund. Matte sa att vi inte har tid med någon liten valp. Då kom Camilla & Micke med ett jättebra förslag! Valpen skulle bo hemma hos dem tillsamman med andra valpar och vara i en valphage. Då behöver vi inte göra den rumsren och få en massa saker söndertuggade, utan bara vara helgfamilj tills den är tillräckligt stor att ha i bebodda rum.
Jag tror att Matte gillade tanken för nu har jag hört att hon ska åka till Uppsala och kika på en liten skrutt som föddes häromdagen. Givetvis kommer han att bli gul och fin som jag och Brorsan

Kanske en liten Kimchi? Eller blir det Råger?

Matte har alltid sagt att nästa hund som hon får döpa själv, ska heta Kimchi. Kimchi är tydligen jättegott att äta tycker Matte, och så är det Koreas Nationalrätt också.

Jag tycker att det vore roligare om valpen hette Råger. För det passar så bra med Lennart =)

Nu ska jag sova. Hejdå från en nyavmaskad Lennart

2 kommentarer:

  1. oooh från vilken kennel kommer lillbrorsan? spännande! jag gillar att hålla ögonen på de som är yngre än mig, det är så roligt att se de upptäcka trasan precis som jag nyss gjort! roligt att du får en kompis därhemma igen, matte verkar hålla på den saken för mig :(

    SvaraRadera
  2. Jag måste fråga Matte vad kenneln heter.
    Du får övertala din Matte att skaffa en kompis. Det är ju mysigt att vara flera (för det mesta)

    SvaraRadera