tisdag 19 maj 2009

Jobbigt att jogga

Med Husse på jobbet på förmiddagen.
Med Matte hemma på eftermiddagen.

På kvällen åkte vi alla tre till Skrylle för att springa.
Husse tog mitt koppel och så gick vi mot startplatsen. Då upptäckte jag att Matte var borta!
Men vi kan ju inte springa utan Matte!! Vart tog hon vägen?!
Jag försökte förklara för Husse att vi skulle vänta på Matte, men han lyssnade inte på vad jag sa utan skulle bara springa vidare. Till slut vägrade jag att springa. Då stannade han men envisades med att fortsätta springa efter en stund.
Efter en stunds stretande blev vi omsprungna av en liten schnauzer. Då glömde jag bort att jag skulle vänta på Matte och så sprang vi efter den en stund.
När vi hade haft dragkamp i 4 km ser jag en liten figur som jag kände igen. Där var hon ju, min Matte!
Jag blev jätteglad och sedan fick jag gå med Matte den sista biten och Husse sprang en runda till.

Jag hörde att Matte och Husse pratade om att vi ska hålla ihop lite bättre nu när jag är lite ledsen för att Nisse har försvunnit.
Det tycker jag är bra
Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar