måndag 18 maj 2009

Vallhunden

Imorse när jag vaknade hade Matte fortfarande inte kommit hem. När jag upptäckte det blev jag lite ledsen, tänk om Matte också har försvunnit från vår flock?
Jag ville inte gå med Husse ut på morgonpromenad, jag skulle stanna hemma och vänta på att Matte kom hem igen!
Till slut blev jag kissnödig så jag följde med ialla fall. På vägen till jobbet stannade vi i Hundrastgården. Då blev jag glad igen och glömde bort alla jag saknar, Nisse, Matte och LillMatte.
Så när vi kom till Husses jobb kändes allt som vanligt igen.

Husse gick på lunch och jag väntade i bilen. Efter en stund hörde jag ljudet av fotsteg som jag kände igen. Jippie, där kom ju både Husse och Matte gående!
Jag blev jätteglad och viftade på svansen allt jag kunde

Sedan åkte jag och Matte hem till Lund. Vilade lite i soffan innan det var dags för dagens skogspromenad. Idag regnade det först på morgonen men när Matte kom hem igen så började solen skina och det blev kanonvarmt. Vi orkade bara gå 6 km spåret, men det räckte i värmen

Ikväll var Matte borta igen, men hon kom snart hem och luktade sådär konstigt som hon brukar göra på måndagar. Hon luktar som de där stora djuren som ser ut som hundar fast människorna går inte bredvid dem utan sitter på ryggen på dem.

Nu är både Husse och Matte hemma. Det är skönt, då behöver jag inte ha koll på var alla är så nu sover jag gott i min bia-bädd.
Den enda som inte är hemma är LillMatte, men jag vet att hon bara bor här varannan vecka så jag behöver inte leta efter henne.
Lennart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar