onsdag 27 maj 2009

Cellskräck

Igår var vi återigen i Simrishamn för att träna på banan.
Det är jätteroligt där. Det enda som är lite tråkigt är när man får vänta ensam i bilen, då måste jag yla lite för att de ska komma och hämta mig så att jag också får springa efter Haren.
Nisse fick springa först. 511 m på 31,44. Nisse är supersnabb och fortsätter att leverera Klass 1 tider på löpande ban(a)d.
När det äntligen blev min tur så gick vi bakom startboxen. Matte satte in mig försiktigt och jag ville ju ifatt Haren så jag sprang.. PANG!... rätt in i boxdörren, igen. Ajajaj, vad ont det gjorde. Jag hoppade genast ur boxen och Matte försökte sätta in mig igen. Det ville jag INTE! Jag vill inte vara i den där dumma lilla trånga buren. Haren är ju utanför och därinne slår man sig bara. Jag försökte vända mig och spärna emot, så till slut fick Camilla hjälpa till att hålla mig lugn inne i boxen. Till slut vart allt stilla och jag hörde Haren därute. Pang, grinden for upp med en skrammelsmäll och jag satte efter Haren.
Sprang ett varv och lite manuell tidtagning visade på 32,45 en jättebra tid med avstannande Hare på slutet

På kvällen hade jag återigen lite svårt att kissa och jag tror att Matte sitter och googlar på nätet för att kolla upp vad det kan vara för orsaker till det.

Nu är det vila som gäller till på söndag. Ikväll ska vi åka till Göteborg för Människorna ska gå på systersonens examenskonsert på Musikhögskolan. Det blir nog en trist kväll i bilen.
Sedan ska vi vara hemma med Husse när Matte åker och tittar på Råger och hans syskon
Lennart

Ps. Tyvärr blev det inga bilder från träningen för Matte hann inte med att träna oss och fotografera samtidigt

1 kommentar:

  1. ja vad är det för stil. först ska man stängas in i bilen och sen i de där boxarna, allt blir som hinder för att jaga haren. jag påpekade faktiskt också igår att jag blev lämnad där i bilen, men snart fattade jag att man kunde samtala i tysthet med de andra instängda, rätt trevligt till slut! Tycker ni ska komma förbi här när ni är uppe och kolla på lillbrorsan nångång! här finns så mycket soffor som jag inte använder hela tiden ändå. uppsala är inte så långt härifrån, eller så kanske vi kan ses på västeråsbanan och kuta?
    Ps Matte såg ansträngd ut när hon igår ville sköta både min träning och kameran, det blev ju som det blev!

    SvaraRadera