söndag 10 maj 2009

Ensam

Idag har det varit en konstig dag!
Först fick vi bara lite frukost men en massa vatten. Det enda som händer då är ju att man blir jättekissig!!
Sedan åkte vi till banan. Vi fick vänta i bilen. Nisse darrade av spänning och jag sympatidarrade lite också.
Sedan fick Nisse springa ett medeldistanslopp. När han hade sprungit tog Matte ut mig ur buren och så fick jag gå och värma upp lite medans Nisse värmde ner. Det skulle Matte inte ha gjort. När vi hörde haren fick vi fnatt båda två. Jag ylade och skrek och hoppade och skuttade. Det har Nisse lärt mig att man ska göra innan man ska springa. Då blev jag jättevarm så tungan släpade nästan i marken.
Sedan var det äntligen min tur. Kaninen var på plats på maskinen och när Matte och jag väntade på banan så körde kaninen iväg, men jag fick inte springa efter! Vad nu då? Jag försökte springa ifatt den ialla fall men Matte hann knipa ett tag om magen på mig. Kaninen körde ett varv och jag såg att den var på väg, och just som kaninen körde förbi mig så släppte Matte äntligen taget.
Som jag sprang!! Hihihihihihihihihihi
Jag kom ifatt kaninen och drog och slet i den. Jag lyckades dra in den på innerplan men där tog snöret stopp. Matte hann ifatt mig och sedan var det slut på det roliga.

Väl hemma så gick alla Människorna med på promenad. Vi hann inte långt förrän de stannade och pratade med några människor som vi träffade häromdagen. Jag tyckte det blev ganska tråkigt. Plötsligt tar en av människorna tag i Nisses koppel och säger till honom att hoppa in i en okänd bil. Matte har sagt att vi aldrig får gå med människor som vi inte känner. Nisse vägrade att hoppa in i bilen. Då sa Husse till honom att han skulle hoppa in i bilen och då gjorde han ju det. Sedan stängde de och vi började gå därifrån. Jag såg att Nisse tittade förvånat och ledset på oss. Sen gick vi hem och bilen körde iväg. När vi kom in igen var alla Människorna jätteledsna.
Jag la mig i min nya bädd och somnade tvärt.

Ikväll har jag och Matte varit på kvällspromenad. Jag hade lite svårt att kissa trots att jag hade druckit jättemycket.

Jag undrar var Nisse är?
Lennart

1 kommentar:

  1. Åh Lennart, jag hörde för ett tag sedan matte säga till husse att det var attans synd att Nisse inte gillar andra hundar så mycket för då kunde ju inte Nisse vara här. Jag visste inte vad det betydde riktigt, men nu ska jag tala om för dem att han rest bort! Kanske som semester tänker jag. Sådant ska vara skönt har jag hört, jag är ju så ung så jag har inte haft någon semester än. Nu ska jag ligga på matte att laga mina gosedjur! Å du, det är rätt härligt att vara matte&husses enda hund också, mer av allt det goda blir det hihi. Nospuss till dig Lennart! /Tira

    SvaraRadera